Beneficiile aduse de activitatea de blogging

   Zilele trecute va povesteam cu entuziasm ca am atins 1000 de like-uri pe pagina de facebook, fapt ce m-a bucurat mult. Desi rezultatele in cifre au aparut destul de greu si cu munca in spate, pot spune ca imi apreciez fiecare cititoare fidela, fiecare comentariu lasat, fiecare like sau share si fiecare minut pe care il alocati sa ma cititi. De-a lungul timpului, blogul m-a invatat cateva lucruri importante, si le voi dezvolta putin in articolul de astazi. Poate sunt printre voi si persoane care doresc sa scrie, dar nu au inca curajul sa-si puna in practica visul. Cunosc profund sentimentul, si mie mi-au trebuit cateva „imbranceli de la spate” ca sa ma apuc de scris, iar daca regret ceva acum, ar fi ca nu mi-am facut blogul mai devreme.

untitled (44 of 1)

        1. Sa fac fotografii mai bune

   Cine imi urmareste blogul de ceva timp, cu siguranta a observat pasiunea mea pentru fotografii, pentru culoare, pentru frumusetea unor produse sau lucruri, evidentiata in partea foto. Daca ma uit la pozele realizate la inceputul blogului meu, ma autocritic, insa vad evolutia in timp, aspect de care sunt motivata. Am auzit printre fete replici de genul „Ce-i asa mare lucru sa faci niste poze la produse?” Pai, sa va spun cum sta treaba in culise. Daca vrei sa faci poze bune, iti poate lua ore bune procesul final, depinde insa de tipul articolului. Sa luam cazul unor produse cosmetice,  pe care vreau sa le pozez, pentru a le expune intr-un articol pe blog. Fac o tura de fotografii cam de o ora, in incercarea de a scoate cele mai bune unghiuri, ma folosesc aproape de fiecare data de un decor, un material alb, o blana, flori, sau altceva care sa ma ajute. Se intampla sa fac pozele si apoi sa nu-mi convina lumina, sa astept o zi mai insorita, sa fac alte poze, apoi din maldarul de poze sa fac o selectie grosiera, unde le sterg pe cele care nu au lumina buna, fie nu exprima nimic, fie sunt banale. Apoi urmeaza inca o selectie mai riguroas si in final, partea de editare. Apoi, din ce am editat, mai fac o selectie de unde aleg ce voi incarca pe blog,  sa scriu si continutul articolului, cu tot cu asezare, ordonare si continuitate. Poate am exagerat cu detaliatul si pare un chin, insa am ajuns sa trec prin aceste etape mult mai rapid, din reflex pentru ca am exercitiu, si mai ales pentru ca imi place. Sunt constienta ca fotografiile au atractivitate superioara textului si pot conduce la dorinta de a citi si cuvintele sau din contra. Sincera sa fiu, nu sunt de acord cu acei bloggeri care au obiceiul sa introduca in articol doar fotografii ale brandului respectiv. Da, scapi mai repede, si este limpede ca fotografia lor de produs va fi mai profi decat a ta, dar nu este personalizata. Gandeste-te ca „n” bloggeri pot folosi aceleasi fotografii din campania respectiva, iar cititorul va „observa” peste tot aceeasi reclama, daca ma intelegeti, pentru ca din pacate aceasta idee se induce. Consider ca indiferent de aparatura, poti scoate ceva bun, daca te implici si esti interesat sa oferi cititorului si imagini care sa-i dea o stare de bine, de relaxare si o priveliste incantatoare. La mine pe blog, de exemplu, cred ca mai bine de jumatate din poze sunt facute cu telefonul, insa acest fapt nu m-a impiedicat sa-mi propun sa fac poze tot mai reusite. Si acest lucru se vede in poza, daca a fost muncita sau nu, cel putin in cazul meu, unde mi-am format ochiul sa vad dincolo de poza cam toata povestea din spatele ei. Am vazut si eu multe poze facute in 2 minute, gen am aliniat produsele in pozitia „drept” sau „oblic” pe toate sau pe rand, si gata pozele, am scapat. Sa nu mai zic de fundalul nepotrivit, ales gresit sau care nu face altceva decat sa ofere incarcatura obositoare(cum am si vazut, creme pozate pe fundalul unui covor sau a unei cuverturi de pat cu nu stiu ce model alambicat). Am spus toate aceste aspecte nu pentru ca as fi o experta, nu sunt, dar ma corectez si eu in timp, observ pe cei cu poze mai bune decat ale mele, ma documentez si exersez. Exercitiul este de departe cea mai buna solutie, incerci o idee de poza din mai multe cadre, schimbi fundalul, maresti sau scazi luminozitatea dupa caz, muti produsele in alta camera, sau le faci altadata daca nu ai chef. Mi se intampla si mie sa fiu obosita, sa nu am dispozitia necesara, dar trag de mine sa fac anumite cadre si apoi le repet pentru ca nu sunt multumita. Asadar, uneori e necesar sa amani pentru o zi mai buna. Ca sa concluzionez punctul 1, blogul m-a invatat sa am dexteritatea de a improviza mult la partea foto, sa fiu mai selectiva si sa ofer imagini cat mai placute.
untitled (47 of 1)

    2. Am invatat sa ma machiez ceva mai bine

 Cand imi amintesc ca fix inainte sa imi fac acest blog nu vedeam rostul pensulelor pentru machiaj si mi se pareau un moft,  imi vine sa rad. Foloseam bureteii de la pudra si de la blush, cei din cutie si nu intelegeam de ce nu arata fata mea la fel ca in acele tutoriale de pe youtube. Sa va mai zic ca nu stiam de baze de farduri, spray-uri de fixare, concealer si altele? Nu spun ca acum le folosesc pe toate, dar am citit despre ele de la alti bloggeri specializati pe machiaj, am testat cateva dintre ele, mi-am format o parere si am devenit prietena buna cu pensulele, iar acei buretei de care va povesteam mai sus ajung direct la cosul de gunoi pentru ca sunt practic, inutili si ineficienti. Nu am multe pensule, dar am strictul necesar care ma ajuta sa obtin un efect natural, decent si estetic. Am introdus cateva produse noi in rutina mea, cum ar fi iluminatorul pe care l-am descoperit recent, baza de fard de pleoape, tusul(pe care il folosesc rar, din lipsa de timp si pentru a evita ca in graba sa ma dau pe langa :))). Nu imi mai este teama sa folosesc fardurile in machiajulul meu si chiar am descoperit cateva produse care-mi plac mult si pe care le folosesc aproape zilnic. Pot spune ca machiajul meu este mai complex acum si atunci cand vreau sa obtin un efect mai special stiu ca este posibil folosind mai multe produse, nefiind suficiente doar doua-trei. Evident, cand ma grabesc imi aplic doar produsele esentiale incat sa fiu gata in 5 minute, nu va imaginati ca stau zilnic sa ma joc prin culori si texturi pudrate. Chiar a inceput sa imi placa sa ma machiez si nu-mi mai este teama sa experimentez ceva nou. Ma bucur ca am avut ce invata de la cei mai priceputi incat sa fiu in stare sa ma machiez si singura cand imi doresc ceva mai complex sau sa obtin in 10 minute un machiaj decent de zi cu zi.

untitled (32 of 1)

     3. Posibilitatea de a testa cat mai multe produse

   Noi, femeile, in general, visam. Visam mult. Ne plac cosmeticele, ne-am dori o camera numai cu produse de infrumusetare, insa stim ca nu este posibil. Nici eu nu detin comori, nu am resurse nelimitate si nu-mi permit tot ce vad. Desi vad multe si zilnic sunt bombardata de noutatile ce apar, am invatat sa imi cumpar strictul necesar, sa imi cumpar pe nevoi si nu pe visat. Nu-mi iese mereu, dar mi-am impus sa ma autodisciplinez. Stiu ca vedeti multe produse la mine pe pagina, insa, sunt dintre ele si produse pe care le primesc ca si blogger. Clar, nu tot ce vedeti este primit, dar sunt o parte dintre ele pentru care am cateva colaborari. Stiu ca acum, multe veti spune ca vreti si voi „produse gratis”. Treaba asta  cu produsele gratis nu este chiar adevarata, este ca un „job”,  dar pe care il fac din pasiune. Nu am sute de colaborari, dar ca sa stiti, eu primesc cateva produse spre testare cu obligatia insa, din partea mea sa scriu despre ele, sa fac un review intr-un termen anume si sa le fotografiez. Si v-am povestit mai sus ce inseamna o sesiune foto, fie si la cateva produse. Ai si niste date limita pentru a scrie si uneori poate esti constransa de timpul limitat, de activitatea ta zilnica, de facultate, de programul incarcat, iar uneori ti se impune si o anumita tema, pe care trebuie sa te documentezi temeinic inainte. In mod cert, trebuie sa iti placa si sa fii devotat pentru ca se observa din afara daca esti interesat doar sa primesti produse sau daca tu chiar muncesti ca sa obtii continut de calitate si personalizat. Practic, in schimbul unor produse, ca si blogger, oferi continut prin cuvinte si fotografii.

untitled (49 of 1)

    Mie imi place tot mai mult si dupa un an si jumatate de blog imi doresc sa fiu mai consecventa si sa scriu mai des. Chiar mi-am propus sa scriu de doua ori pe saptamana, miercurea sau joi si duminica. Stiu ca voi avea perioade mai aglomerate si nu promit ca voi reusi sa ma mentin constanta, dar sper ca macar duminica sa ne vedem aici pe blog si sa va povestesc cate ceva.  Asadar, cam acestea au fost aspectele pe care am vrut sa vi le enumar astazi, cu siguranta mai sunt si altele, insa ma opresc aici. Nu uitati ca ne vedem duminica cu articol nou, si va anunt ca va fi un articol drag mie, mult asteptat, in care veti vedea o noua latura a mea, mai exact este vorba despre creativitate, lucru manual si frumusete. Sper sa va placa noua mea lansare si va doresc o saptamana de lucru usoara si frumoasa. Ma gasiti si pe facebook, unde postez mai des, la pagina Diana Lazar Blog. 🙂

untitled (42 of 1)

 

2 gânduri despre „Beneficiile aduse de activitatea de blogging

Adăugă-le pe ale tale

  1. Felicitari pentru munca si efortul depuse.Este adevarat ca ai si beneficii, ceea ce nu inteleg unele persoane este ca, voi bloggeri, va dedicati in totalitate unui articol: fizic, psihic si temporal.Sper ca intr-o zi sa am si eu curaj sa fac blogging.Mult succes in continuare.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

