Beneficiile darurilor din natura

Stiu ca a trecut cam mult timp de cand nu am mai reusit sa scriu, insa capitolul „sesiune” inca nu s-a incheiat, drept urmare si prezenta mea pe blog este redusa. Astazi mi-am luat totusi putin timp pentru a impartasi cu voi putin din rutina mea de ingrijire a parului. Nu este ceva „pompos”, ceva „wow” si nici complicat. Dupa cum stiti, parul meu natural este ondulat, chiar cret atunci cand il tund in scari si este mai scurt. Am o perioada de cativa ani de cand mi-am acceptat cu bucurie natura parului meu, asa cum mi l-a daruit Marele Creator si am scapat de dorinta aceea exprimata la unison de fete ca isi doresc taman ceea ce nu au. In cazul meu, a fost o perioada cand eram nemultumita de parul meu, si regret acea perioada pentru ca o simt ca o pierdere acum. In loc sa ma fi bucurat de darul pretios ce mi s-a oferit de Creator, care m-a creat dupa un plan perfect, incat mi-a oferit acele trasaturi care ma avantajeaza cel mai bine pe mine, am pierdut din stralucirea inaltatoare a starii de multumire incercand sa schimb natura parului meu. Am pierdut timp cautand metode sa-mi transform parul ondulat intr-un par perfect intins, fara fire rebele, matasos si stralucitor. Desigur, nici eu nu stiam sa ii accentuez frumsuetea naturala, si il pieptanam de imi statea apoi in toate directiile, ca o maturica zbarlita ce trebuia eschivata intr-o coada. Intre timp, am auzit si eu de spuma, de cremele modelatoare pentru bucle si mi s-au parut o adevarata minune. Acela a fost si momentul in care a inceput sa imi placa parul meu, cand buclele erau bine definite, aranjate si naturale in acelasi timp.

par creet

Intre timp, am observat ca aceste produse de coafare imi usuca parul, din cauza continutului ridicat in alcooli, iar pentru un par uscat si aspru ca al meu acest aspect reprezinta un dezavantaj. Au trecut cativa ani de cand folosesc spuma sau creme modelatoare, si desi am fost multumita de rezultatele coafurii, m-am intors spre dorinta de a-mi purta parul cat mai natural, fara sa-l incarc cu produse de coafare. Asadar, am aproape trei saptamani de cand mi-am lasat parul sa se intoarca spre naturalete, si am folosit cat mai putine produse, le-am evitat pe cele din supermarket in favoarea unor produse bio. Asadar, in prezent, rutina mea de ingrijire a parului este cat se poate de simpla, rapida si cu multe beneficii pe termen lung.

1. Folosesc un sampon bio, de la Scharmen Bio Cosmetics, o gasiti pe facebook aici https://www.facebook.com/ScharmenBioCosmetics/?fref=ts.  De la ea cumpar nu doar sampon, ci si crema de fata(urmeaza un review in curand), deodorant cu piatra de alaun, balsam de buze, sampon solid. Va recomand cu sinceritate sa incercati produsele realizate de ea, sunt produse naturale, pe baza de uleiuri vegetale, fara conservanti. Samponul de care v-am vorbit mai sus il gasiti aici: https://www.facebook.com/ScharmenBioCosmetics/photos/pb.791575470959782.-2207520000.1454264511./832917276825601/?type=3&theater.

Descrierea samponului de mai jos este preluata de pe pagina Scharmen Bio Cosmetics, asadar nu-mi apartine:

„Samponul regenerant – lichid, pentru par degradat/uscat, cu 3 uleiuri pretioase

Ulei de Argan, Ulei de Ricin si Ulei de Neem, 250 ml – 30 ron
Ingrediente: ulei de argan, ulei de ricin, ulei de neem, tensida de cocos, extract de capsuni
Uleiul de Argan- cuvintele sunt de prisos, zic eu, cand vine vorba de acest ulei. Totusi iata o scurta enumerare a sutelor de beneficii ce le aduce parului si pielii: este un ulei prețios, bogat în fitosteroli și antioxidanți, extrem de apreciat pentru proprietățile sale anti-age, reparatoare, regeneratoare și nutritive ce conferă pielii un aspect mai tânăr, mai ferm, întinerit.
Uleiul de ricin este renumit pentru proprietăţile de regenerare şi fortificare a părului, genelor, sprâncenelor şi stimulează creşterea acestora. Asigură unghii mai rezistente, hrăneşte şi hidratează tegumentele. Emolient pentru piele cu efect calmant şi uşor cicatrizant. Foarte util în compoziţiile de machiaj.
Uleiul de neem contribuie la îndepărtatea mâncărimii scalpului, mătreții, psoriazisului, ajută la obținerea unui păr fin, strălucitor și sănătos. În plus, întărește rădăcina părului, stimulând în același timp creșterea lui.”

4

Samponul regenerant este potrivit tipului meu de par si nu numai, imi place efectul de stralucire pe care-l da parului si faptul ca hraneste firele de par, nemaifiind obligatorie si folosirea unui balsam de par. Un aspect important este calitatea lui, demonstrata de uleiurile vegetele din continutul sau, iar de cand utilizez acest sampon am obervat ca imi cad mult mai putine fire de par. Samponul regenerant cu ulei de argan, ulei de neem si ulei de ricin reduce vizibil caderea parului, dandu-i padoabei capilare un impuls spre regenerare. Mentionez ca pentru rezultate bune, am luat si vitamine pentru par in aceasta perioada pe baza de aminoacizi si vitamine din complexul B.

2. Untul de shea a intrat de curand in rutina mea zilnica, mai exact de 3 saptamani. Il folosesc si pentru ingrijirea pielii uscate, dar si pentru par, ca si substitut pentru cremele modelatoare. Iau o cantitate mica de unt pe maini, si se topeste, devenind ulei pe care il aplic pe par, in special pe varfuri. Sunt multumita de acest unt pntru ca are un efect puternic hranitor, lasandu-mi parul matasos si prezinta deasemenea un usor efect modelator, de accentuare a buclelor. Nu are acelasi efect modelator ca un produs din comert, dar este ideal a fi utilizat pentru o perioada de timp pentru repararea firului de par dupa folosirea excesiva a produselor de coafare, a placii sau ondulatorului.

1

2

Voi ce trucuri cunoasteti pentru ingrijirea parului? Folositi produse naturiste? 🙂

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

SUS ↑

