Emotie de toamna

Toamna si-a intrat de mult timp in drepturile sale, ba chiar s-a dat pe brazda facandu-i loc urmatorului sezon sa defileze in pasi de dans pe ploaie, frig, pe alocuri poate ninsoare. Dar chiar si asa, eu m-am bucurat de toamna in stadiul ei de incipit, acea toamna in care troneaza un parfum suav, de un dulce efemer, cu aroma de frunze clatinate de vant, cu esente de flori tomnatice care-si scutura pletele dansand pe covorul aramiu de frunze fosnitoare. Imi place toamna, mai ales cand cand vremea e un factor de inspiratie pentru mintea mea, cand orice frunza desprinsa ma poarta in gandul ei de schimbare si inlocuire a tot ceea ce este uscat, palid, nesanatos. Este acea stare de „boala” prielnica in care frunza ramane fara fandoseala de altadata, cand el, copacul ramane gol, fara frumusete etalata trufas de marimea sa. Ramane doar el, pustiu si simte cum asprimea frigului il face mai puternic, si gata sa adaposteasca in el tot ce misuna…se pregateste pentru primavara cand renaste si prinde viata din moarte, cand toata frumusetea-i se vede intr-o cupola infloritoare.


E toamna, emotia de toamna ma cuprinde cu-al ei acoperamant prins in curcubeul culorilor aramii, ca focul care ne incalzeste in frigul ce se asterne. Emotiile olfactive ma poarta in simturile esteticii de toamna  care stau la baza unor zile  traite cu bucuria negraita a unui  anotimp al roadelor. Este frumosul din asternutul catifelat al frunzelor din padure ce stau insirate de-o parte si de alta veghind parca la orice sunet, la orice floare care suspina de uscaciunea ce tocmai ii rideaza fruntea. Este-un anotimp al „melancoliei placute”, cand vocea naturii striga dupa atentia noastra, dupa tot ceea ce pleaca si se ascunde. Pana si siluetele de oameni ce se intrezareau altadata pe afara pana tarziu alearga grabite in case sa se adaposteasca de frigul precoce, insa trupurile lor sunt incalzite de aburii fierbinti ce ies dintr-o infuzie de plante. 


Pe voi cum va inspira toamna, ce ganduri aveti? Eu mi-am propus sa iau din fiecare zi ce este frumos, ce-mi produce bucurie dintr-un izvor nesecat si sa-mi intiparesc in mintea mea aceste momente.

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

